Na ostatniej lekcji wprowadziliśmy sobie definicję równania oraz omówiliśmy zastosowanie równań. Dzisiaj jedynie porozwiązujemy kilka zadań i zapoznamy się z dodatkowymi materiałami dostępnymi na ministerialnej platformie epodreczniki.pl
Zapisując pewne zdanie w postaci równania po pierwsze musimy stwierdzić w którym jego miejscu znajdować się będzie znak równości. W większości przypadków znak ten jest reprezentowany przez wyrażenie typu “równa się”, “wynosi”, “stanowi”, “jest” ale również w zależności od kontekstu zdania może byc to wyrażenie: “kosztuje”, “przejedzie”, “minie” lub inne wskazujące, że za nim pojawić ma się jakaś wartość. Po drugie przy układaniu równań obowiązuje ogólna zasada “Jak czytamy tak piszemy”. Na przykład:
“W klasie liczącej 28 uczniów jest x chłopców i o 6 mniej dziewczynek”
Pogrubione liczby i słowa oznaczają bezpośrednio wstawiane do równania wartości: 28 uczniów = x chłopców i x-6 dziewczynek. Zatem widzimy, że obowiązuje zasada “jak czytamy tak piszemy”.
W tym miejscu zamieszczam link do lekcji proponowanej przez Ministra Edukacji dotyczącej równań. Zachęcam zapoznac się z jej treścią, jednak pełne zrealizowanie umieszczonych tam zadań może zająć nieco czasu zatem Wasz wybór.
https://epodreczniki.pl/b/w-rownowadze—czyli-wstep-do-rownan/PSmbeRoT4
Zanim przejdziemy do rozwiązywania zadań zapraszam na chwilę odprężenia…
Zadania do zrobienia na dziś:
Zadanie 4/187 a) b)
Zadanie 5/187 b) d)
Zadanie 6/188 a) b)
Zadanie 7/188 a) b)
Odpowiedzi piszcie w poniższym formularzu – pamiętajcie o podpisaniu się oraz o adresie e-mail – otrzymacie na niego wiadomość zwrotną z poprawnymi odpowiedziami. Czas na rozwiązanie – do niedzieli 15.03.2020 r. do godz. 20:00 Ponadto zapraszam na specjalne zajęcia poświęcone liczbie z okazji Dnia Liczby Pi, który wypada 14.03.2020 r.