Witam! Na dzisiejszej lekcji omówimy raz jeszcze zagadnienie zastosowania równań – czyli tematu, który został już zrealizowany niespełna dwa tygodnie temu. Skupimy się głównie na tym w jaki sposób równanie może reprezentować treść zadania. Omówimy zwłaszcza znaczenie niewiadomych w zadaniu oraz układaniu prostych równań opisujących problem występujący w zadaniu.
Z racji, że powinniście mieć tę wiedzę już opanowaną, potraktujcie dzisiejszą lekcję jako jej utrwalenie. Wykorzystamy do tego platformę e-podreczniki.pl, na której zamieszczona jest omawiana lekcja.
Otwórzcie najpierw link znajdujący się poniżej, zapoznajcie się z kilkoma występującymi tam przykładami oraz dwiema 30-sekundowymi animacjami opisującymi czym tak na prawdę sa równania (wykorzystane sa w nich wagi szalkowe, czyli takie które pozwalają na odważanie przedmiotów na podstawie zachowania równowagi (równości wag) pomiędzy dwiema stronami wagi). Następnie rozwiążecie siedem ćwiczeń. Ważne jest, że w każdym z nich można osobno sprawdzić poprawne odpowiedzi. Jeśli będziecie chcieli zrobic sobie przerwę na inny przedmiot, zawsze będziecie mogli wrócić do rozwiązywania zadań później. Na koniec lekcji proszę, abyście w formularzu odpowiedzieli czy było coś trudnego, niezrozumiałego lub wymagającego mojej pomocy. Jeśli wszystko było jasne – wstawcie buźkę 😉 A już jutro omówimy sobie wszystkie Wasze wątpliwości i problemy z dzisiejszej lekcji.
Życzę zatem miłej pracy. Dzisiaj kończymy o 15:00!
Rozpocznij lekcję – Zapisywanie treści zadania za pomocą równania
[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]